امروزه دنیای کودکان فقط محدود به اسباب بازیها نمیشود بلکه با گسترش تکنولوژی و وجود دستگاههای مانند موبایل و یا تبلت کودکان هم سهم بزرگی از اینترنت میتوانند داشته باشند. بنابراین شناسایی نیاز این رده سنی و طراحی وب سایت مخصوص و مربوط به آنها یکی از تخصص های شرکت اطلس وب میباشد.
در این چنین وب سایت هایی حتی میتوان دادن اطلاعات در زمان بارداری به مادران عزیز را آغاز نمود و سپس در بخشهای دیگر طراحی بازی های آنلاین را داشته باشیم. رنک بندی شاد و مرتبط با رده سنی کودکان میتواند یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در وب سایت های کودکان باشد.

معمولا در وب سایت های رده سنی کودکان و نوجوانان, دادن اطلاعات میتواند در اولویت اول باشد. یعنی وب سایت میتواند در رده سایت های خبری قرار بگیرد. وجود مقاله ها میتواند مهمترین بخش طراحی سایت کودکان و نوجوانان شمرده شود.

طراحی سایت در حوزه کودکان و نوجوانان بسیار گسترده و در بعضی از موارد پیچیده و حساس میباشد. باید در ابتدا مشخص نمایید که چه بخشهایی قرار است در این وب سایت پوشش داده شود و حتی چه رده سنی نیز برای شما اهمیت دارد. سپس بعد از مشخص شدن تمامی این موارد باید برای آن طرح و برنامه ریزی نمود تا بالاترین کیفیت کار طراحی و برنامه نویسی آغاز گردد.

البته معرفی مکان های تفریحی و گردشگری و موزه ها و …. میتواند در این وب سایت برای این دسته از مخاطبان هیجان انگیز باشد. چرا که میتوانیم وب سایت خبری و اطلاع رسانی خود را به یک مجموعه دایرکتوری تبدیل نمایید که هر شخصی از والدین کودکان تا خود کودکان و نوجوانان با جستجو در گوگل بتوانند به وب سایت و صفحات داخلی آن دسترسی داشته باشند. بنابراین نوع و سبک دسته بندی مطالب و رنگ هایی که در طراحی سایت کودکان و نوجوانان استفاده مینمایید در این مورد میتواند بسیار اهمیت داشته باشد.

حتما بخش های ویژه ای هم برای والیدن کودکان و نوجوانان اختصاص دهید. نیاز های این گروه را هم شناسایی نموده تا بتوانید سرویس های خوبی را به آنها ارائه دهید. میتوانید برای والدین کنترل پنل هایی هم در نظر بگیرید تا آنها با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور خود به صورت خصوصی و به دور از چشم کودکان و نوجوانان خود با شما و وب سایت شما ارتباط برقرار نمایند. از والدین در وارد نمودن مطالب و بروز رسانی وب سایت کمک بخواهید و از آنها بخواهید تا تجربه های خود را با والدین های دیگر به اشتراک بگذارند.

حتما اگر به صورت ویژه و درست هم در طراحی سایت و هم در معرفی وب سایت به مخاطبان خود گام های درستی را برداریم, بازدید کنندگان زیادی را پیدا خواهیم نمود و این خود میتوانید نوید درآمد بسیار بالایی را به شما بدهد. چرا که در نهایت وب سایت شما میتواند محل بسیار خوبی برای تبلیغ وب سایت های دیگر و کالای مرتبط و یا غیر مرتبط با حوزه وب سایت شما باشد. در نهایت وب سایت شما میتواند به عنوان وب سایت تبلیغاتی نیز برای مخاطبان شما شناسایی گردد.

در این چنین وب سایت هایی میتوان بخش هایی به شرح زیر داشت:

طراحی صفحه وب کتابخانه مربوط  به کودکان در رده های سنی مختلف
طراحی صفحه وب آموزش بازی های کودکان و نوجوانان
طراحی صفحه وب اتاق رنگ آمیزی و نقاشی آنلاین و آموزش نقاشی و …
طراحی صفحه وب کاردستی کودکان و نوجوانان
طراحی صفحه وب لینکهای مفید
طراحی صفحه وب کتابخانه ضرب المثل و منشاء آنها
طراحی صفحه وب چیستان و دانستنی ها
طراحی صفحه وب مقالات پزشکی, بیماری ها, ایمنی و …
طراحی صفحه وب برنامه های نمایشی و …
طراحی صفحه وب فروشگاه کودکان